Gry i inne rzeczy, które stworzył Grzegorz "GAD" Drozd
W tym miejscu powinna być drobna reklama. Proszę, wyłącz blokowanie reklam dla tej strony, to jedyny zarobek ze strony!
gwiazdka Wasz wybór!

Retrofire ver.1.3.1

Zrzuty ekranu

 shot  shot  shot  shot  shot  shot  shot  shot  shot  shot  shot  shot  shot  shot  

Wymagania

  • system operacyjny: Windows 7,8, 10, 11
  • Procesor: 1GHz
  • RAM: 1GB
  • Grafika: OpenGL 1.2
  • Miejsce na HDD: około 50MB
  • Sterowanie: klawiatura

Wasza ocena

 ocena 

4.5/5   [12 głosów]

Oceń:
  • gwiazdka
  • gwiazdkagwiazdka
  • gwiazdkagwiazdkagwiazdka
  • gwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdka
  • gwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdka

 

Opis

 

Uwaga!
Nowa wersja gry 1.3.1! Zawiera jeszcze więcej poprawek i zmian!
Chwilowo dostępna jest tylko wersja po angielsku. Polska wersja jest wciąż 1.0 z 2007 roku.

Jest to w dużej części szybka strzelanka, jednak dająca większe pole do popisu niż tylko wyniszczenie setek celów wroga. Sterując lądownikiem należy wypełniać kolejne misje. Misje zasadniczo dzielą się na dwa typy - w jednym należy uratować odpowiednią ilość pilotów, w drugim zniszczyć odpowiednią ilość dział wroga. Nie są one jednak monotonne, ponieważ każda misja wypełniana jest nad inną planetą, dzięki czemu często zmienia się sceneria i gra nie nudzi się po pierwszych pięciu minutach. Część planet jest dość płaska, część skalista i posiadająca wysokie góry. Czasem trzeba lecieć krętymi tunelami pod ostrzałem wroga, czasem odnaleźć głęboką dziurę, w której znajduje się lądowisko z pilotami. Jednak przed wylądowaniem zawsze upewnij się, ze lądowisko nie jest wroga! Jeżeli na takim wylądujesz, dopadną cię wrogie oddziały i szybko zniszczą twój pojazd.

Pilotów po zabraniu na pokład lądownika należy przewieźć na statek-matkę, który od początku misji wisi nad powierzchnią planety na odpowiedniej wysokości, by nie znajdować się w zasięgu wrogich dział. Lądownik ma ograniczoną ładowność, dlatego czasem w ciągu jednej misji będzie trzeba wracać na statek-matkę kilkakrotnie. Łatwo się przekonasz, że nie tylko z tego powodu będziesz wracać na matkę. Jest to jedyne miejsce, gdzie można naprawić uszkodzony lądownik oraz uzupełnić zapas paliwa i amunicji.
W misjach, w których należy zniszczyć działa wroga, większym problemem jest ograniczona ilość amunicji - wówczas głównie po nią wracasz na matkę. Jednak w coraz późniejszych i trudniejszych misjach wróg będzie się dużo lepiej bronił, w związku z czym i po naprawy będziesz wracać, jeżeli zdążysz uciec. Po kilkunastu pierwszych misjach, nad powierzchnią planety zaczną coraz częściej pojawiać się myśliwce wroga, które będą lecieć za tobą i strzelać z karabinów maszynowych dopóki cię nie zniszczą. Myśliwce są dość słabe, często wystarcza im jedna rakieta, by zaczęły spadać na ziemię. Niestety potrafią też zaleźć za skórę, szczególnie kiedy przylecą nad lądowisko, z którego zbierasz pilotów i zaczną ich zabijać. Nie pozwól na to - lepiej oderwać się od ziemi, zniszczyć myśliwce i wrócić po pilotów, niż czekać aż piloci zostaną wystrzelani jak kaczki.
Całość gry podzielona jest na 99 misji powiązanych ze sobą historią, której fragmenty pojawiają pomiędzy misjami. Poza standardowym scenariuszem, można wybrać misje dodatkowe lub przechodzić losowe misje, które generowane są na bieżąco i za każdym razem są inne! Ponadto dostępny jest edytor misji, który pozwala stworzyć własny scenariusz z własną historią i nowymi planetami!

Graficznie gra wygląda jak na screenach. Lądownik posiada widoczne uszkodzenia (wykrzywia się). W grze dostępne są też tajne kody umożliwiające włączenie nieśmiertelności, czy uzupełnianie zapasów! Pisz na maila, jeśli chcesz je poznać!!

Źrodła gry



Retrofire jest już projektem open source. Jeśli chcesz zobaczyć źródła, zajrzyj na GitHub

Pliki do pobrania

 

Wasze komentarze

 

GadZombiE [2023-08-30 11:25:33]

Michał S: Dzięki :) Poczekaj jeszcze aż zobaczysz kolejną, nadchodzącą wersję Retrofire! Będzie zawierać nie tylko kolejne poprawki, ale też nowe możliwości! Muszę tylko jeszcze ją trochę dopracować. Jednak zaglądając na GitHub można już podejrzeć co się zmieniło... :)

Michał S. [2023-08-30 08:35:14]

Fajnie, że wciąż coś tam kodzisz i stronka istnieje wciąż :P A nawet źródła Sadista są dostępne teraz :O Może otworzę i sobie poprzypominam stare dzieje jak bawiłem się w Turbo Pascalu. Pozdrawiam.

marro [2009-03-19 18:18:18]

fajna stronka i ciekawe gry , pozdrawiam.

OSH [2009-02-23 20:54:03]

Fajne, ale osobiście wolałbym wierny remake ROF, a nie mix z Landerem.

Jakub [2008-11-19 12:16:40]

Bardzo dobra i dopracowana gra, ale po około 25 poziomie zaczyna nudzić monotonią. Zbyt mało nowości, a do 99 poziomu daleko...

Dragon [2008-10-11 10:07:36]

Uwielbiam gry tego typu! Ekstra

Kosa [2008-01-06 02:20:11]

Podziwiam Twoje zdolności...

Dakko [2007-11-17 01:14:38]

Świetna robota! Bardzo grywalne. Pozdrawiam

łączna liczba komentarzy: 8

Dopisz swój komentarz

  • Twoje imię
  • Dla zabezpieczenia przepisz ten ciąg znaków: 6y8h9
  • Treść

Zobacz też podobne

  • Gadowe kości wersja 1.1.3
    Tradycyjna gra w kości z pewnymi udoskonaleniami i trójwymiarowymi animacjami rzucanych kości.
  • Batty Builders (J2ME remake)
    Gra zręcznościowa w budowanie muru ze spadających cegieł
  • Roto Miner ver.0.0.0.3
    Pokaz prototypu nowej gry - strzelanka podziemna, w której dużo zbierasz, dużo strzelasz, kopiesz i idziesz naprzód!
  • RX-800b (J2ME)
    RX-800b to gra w stylu Boulder Dash, z kilkoma dodatkowymi elementami. Poza standardowym celem etapów, czyli zbieraniem przedmiotów, część etapów polega na niszczeniu bomb, czy likwidacji potworków.

Słowa kluczowe

3D Aliens Commodore 64 Futuristic Rescue Retro Shoot 'Em Up Singleplayer Space Sim Third Person Sandbox
 << powrót   Odwiedzin: 7594 razy.
© 1998-2023 Grzegorz Drozd